1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Στο 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Πληροφορικής του 2ου ΣΕΚ - 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, παρουσίασαν το έργο με θέμα Παίζω και Μαθαίνω, το οποίο απευθυνόταν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Στα πλαίσια του μαθήματος Εφαρμογές Πολυμέσων, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν εργασίες με θέματα της επιλογής τους. Χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία Scratch, Toolbook και Photoshop.

Στόχος του συνολικού έργου ήταν να προσφέρει γνώσεις αλλά και να διασκεδάσει το κοινό στο οποίο απευθυνόταν. Κάθε μία εργασία φέρει το όνομα των δημιουργών της.

Σας προτείνουμε να ανοίξετε τα ηχεία σας. Οι περισσότερες εργασίες εμπεριέχουν ήχο.

Σημείωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων, τα οποία προσπαθούμε να επιλύσουμε, παρουσιάζουμε μόνο τις 8 από τις 13 εργασίες του έργου.

1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης

Οι μαθητές της Β' τάξης του Τομέα Πληροφορικής του 2ου Ε.Κ. - 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, συμμετείχαν στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης που διεξήχθει στις 11 και 12 Μαρτίου 2017 στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος.

Η συμμετοχή των μαθητών μας ήταν η μοναδική συμμετοχή Επαγγελματικού Λυκείου στο συνέδριο και έγινε με την έργασία με θέμα "Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας για τα μνημεία και τα μουσεία της πόλης του Ηρακλείου".

Στα πλαίσια της εργασίας οι μαθητές προσπάθησαν να απαντήσουν στο ερευνητικό ερώτημαι: «Μπορούν εφαρμογές για έξυπνες φορητές συσκευές να διευκολύνουν τα άτομα που επισκέπτονται την πόλη μας να ανακτήσουν πληροφορίες για τα σημαντικότερα μνημεία και τα μουσεία της;». Το ερώτημα προέκυψε κατόπιν εκπαιδευτικής επίσκεψης της ερευνητικής ομάδας στο Γραφείο Ενημέρωσης και Πληροφόρησης του Δήμου Ηρακλείου. Κατά την επίσκεψή οι μαθητές γνώρισαν ψηφιακές εφαρμογές που απευθύνονται στον επισκέπτη της πόλης του Ηρακλείου. Οι εφαρμογές ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και πρωτοποριακές αλλά παρατηρήθηκε ότι υπήρχε κενό σχετικά με τη ύπαρξη εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και, έτσι, αποφάσισαν να προσπαθήσουν να καλύψουν το κενό αυτό.

Με βάση τα παραπάνω, υλοποιήσανε δύο εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, οι οποίες υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, χαρακτηρίζονται από την ίδια λειτουργικότητα, αλλά εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Η πρώτη εφαρμογή χρησιμοποιείται από τον χρήστη κατά την περιήγησή του στην πόλη του Ηρακλείου. Η δεύτερη εφαρμογή χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με έναν χάρτη, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του χρήστη στο τουριστικό σημείο που τον ενδιαφέρει.

Η πρώτη εφαρμογή στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας περιήγησης του χρήστη στην πόλη του Ηρακλείου, ως εξής: όταν βρεθεί μπροστά σε κάποιο μνημείο ή μουσείο, θα εστιάζει με το κινητό του σε αυτό και αμέσως η εικόνα του πραγματικού κόσμου θα επαυξάνεται με σχετικές πληροφορίες.

Η δεύτερη εφαρμογή στοχεύει στο να προσφέρει βοήθεια στο χρήστη να οργανώσει τις επισκέψεις του σε μνημεία και μουσεία που τον ενδιαφέρουν. Πιο συγκεκριμένα, όταν θα ξεκουράζεται στο ξενοδοχείο του, όταν θα απολαμβάνει την κρητική φιλοξενία σε κάποιο εστιατόριο ή κέντρο αναψυχής, ή όταν θα χαλαρώνει σε κάποια παραλία, θα μπορεί να μελετήσει το χάρτη της πόλης για να αποφασίσει ποιο θα είναι το επόμενο μέρος που θα επισκεφτεί. Σε αυτήν την απόφαση, σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι πληροφορίες που θα πάρει για αυτό. Με την εφαρμογή, ο χρήστης δεν χρειάζεται να έχει μαζί του τουριστικούς οδηγούς, παρά μόνο έναν χάρτη.

 


8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας - Τάξη Γ- Τεχνικός ΗΥ και Δικτύων ΗΥ

Στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Πληροφορικής του 2ου Ε.Κ. - 5ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου, παρουσίασαν το έργο με τίτλο Υλοποίηση Αλγορίθμων Δικτύωσης σε Python.

Περιγραφή Έργου

Στο έργο αυτό γράφτηκαν αλγόριθμοι, με βάση το βιβλίο, για τις δύο βασικότερες διαδικασίες που διδάσκονται στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών της Γ’ ΕΠΑ.Λ. το οποίο είναι εξεταζόμενο στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Οι αλγόριθμοι αυτοί υλοποιήθηκαν στη γλώσσα προγραμματισμού Python που διδάσκεται στο μάθημα Προγραμματισμός Υπολογιστών της Γ’ ΕΠΑ.Λ. το οποίο είναι επίσης εξεταζόμενο στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Στόχοι του Έργου

Οι βασικοί στόχοι του έργου ήταν:

  • Να κατανοηθούν σε βάθος οι δύο δυσκολότεροι αλγορίθμοι του μαθήματος των Δικτύων Υπολογιστών, οι οποίοι αποτελούν και βασικό θέμα εξέτασης στις Πανελλήνιες Εξετάσεις
  • Να χρησιμοποιηθεί η γλώσσα Python, την οποία διδάσκονται και εξετάζονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις οι μαθητές, σε πραγματικά προβλήματα και να κατανοηθούν οι δυνατότητές της.
  • Να γίνει διαθεματική προσέγγιση στην επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων και εφαρμογών με γνώσεις που αποκτούνται μέσα από τα μαθήματα του τομέα Πληροφορικής τόσο στη Γ’ όσο και στη Β’ τάξη.

Αλγόριθμοι

Γράφτηκαν και υλοποιήθηκαν αλγόριθμοι για τις διαδικασίες:

  • Υποδικτύωσης IP Διευθύνσεων Δικτύου
    1. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται από Διαχειριστές Δικτύων για τη δημιουργία υποδικτύων σε εταιρείες και οργανισμούς.
    2. Είναι πολύ σημαντική διαδικασία τόσο για την εξοικονόμηση IP διευθύνσεων όσο και για διαχειριστικούς λόγους στα πλαίσια της δομής των αντίστοιχων εταιρειών-οργανισμών.
    3. Αποτελεί ένα από τα βασικότερα και δυσκολότερα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων.
  • Κατάτμησης-Τεμαχισμού IP αυτοδύναμων Πακέτων
    1. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται από το IP πρωτόκολλο κατά την προώθηση των IP αυτοδύναμων πακέτων στον προορισμό τους μέσω της ενθυλάκωσής τους σε πακέτα του φυσικού επιπέδου για τη μεταφορά τους στον επόμενο κόμβο.
    2. Είναι πολύ σημαντική διαδικασία του βασικότερου πρωτοκόλλου του διαδικτύου (IP – Internet Protocol).
    3. Αποτελεί ένα από τα βασικότερα και δυσκολότερα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων.

Οι δύο αυτές διαδικασίες διδάσκονται στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών που είναι βασικό εξεταζόμενο μάθημα στης Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Μπορείτε να κατεβάσετε τους αλγορίθμους από τους συνδέσμους: ypodiktyosi.pdf και katatmisi.pdf

Υλοποίηση

Η υλοποίηση έγινε σε Python (έκδοση 2.7) την οποία διδάσκονται οι μαθητές του Τομέα Πληροφορικής στη Β’ και Γ’ τάξη στο μάθημα Προγραμματισμός Υπολογιστών.

Το μάθημα αυτό αποτελεί το δεύτερο βασικό εξεταζόμενο μάθημα, μαζί με τα Δίκτυα Υπολογιστών, στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Η Python είναι μία πολύ ισχυρή, αλλά συγχρόνως με ιδιαίτερα απλή και αποτελεσματική προσέγγιση, αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού.

Κατεβάστε τα προγράμματα από τους συνδέσμους (κατεβάστε τα με δεξί κλικ και επιλογή αποθήκευση συνδέσμου ως και αφού τα κατεβάσετε αλλάξτε την κατάληξη σε .py) : ypodiktyosi.txt και katatmisi.txt